Ogłoszenie

Zakładać konta na forum i udzielać się ;] aby gra była przyjemniejsza ;]

#1 2011-12-12 11:23:10

Gallus

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-09
Posty: 4
Punktów :   

Moonshoty zasady itp.

Już pisałem to dwa razy w ogejmie ale wiadomo tam wiadomości toną, więc chciałem raz zacząć (i mam nadzieję skończyć) dyskusję o moonshotach. Oczywiście oprócz zasad gry i matematyki reszta jest moimi osobistymi opiniami i ktoś może się nie zgadzać.
Po pierwsze zasady gry:
1. Szansa na powstanie moona NIGDY nie może być większa niż 20%.
2. Deuter nie wchodzi w pole zniszczeń, ergo nie liczy się do szansy na moon.
3. Na uni Leo obrona nie wchodzi w pole zniszczeń, więc nie liczy się do szansy na moona.
4. Po próbie moonowej surowce nie mogą trafić do silniejszego gracza(push). Dotyczy to przypadku kiedy słabszy gracz rozbija flotę o silniejszego, złom po swojej flocie można zebrać. Warto zauważyć, że po moonshocie gracze mogą się zamienić miejscami.
5. Rozmiar księżyca nie wpływa na maksymalną ilość pól na nim (ciągle jednak wpływa na szansę zniszczenia).

Założenia:
1. Surowce pod względem wartości prezentują się następująco: deuter>kryształ>metal.
2. Ze względu na ilość podjętych prób umawiamy się, ze działa statystyka a nie szczęście.

Co wynika z powyższych zasad i założeń?
Otóż ni mniej ni więcej niż to, że moonshoty najlepiej jest robić po 20% i dobrze by było, żeby składały się ze statków które kosztują dużo metalu mało kryszatału i najlepiej nic deuteru. Wg tego opisu szeeg statków nadających się na moonshot to OW=LM>transportery>CM>Krążki>Niszczyciele>bombowce>pancerniki>GŚ.
Końcówka moze być zła ale skupimy się na tym co wytłuszczone.
Teraz tak na stronie http://ogame.wikia.com/wiki/Moon są informacje ile czego potrzeba aby takiego moonshota zrobić. Ja troszkę to zmodyfikowałem aby wychodziło równo 20% i moim faworytem jest 111 OW i 2 LM. Dlaczego?
Okręty te nie mają szybkich dział więc jeden strzał z OW zabija WR i koniec, cała reszta obrażeń przepada. Symulacja 400 WR 400 LL i 40 Gaussów daje 100% zwyciestwa obrońcy stan po bitwie 241 WR 241 LL 38 Gaussów co po uwzglednieniu 70% napraw daje strate 48 WR 48 LL i 1 gaussa.
Sumaryczny koszt obrony: 2,2mln metalu 0,8mln kryształu 80k deuteru:
Sumaryczne straty obrońcy: 188k metalu 39k kryształu 2k deuteru.
Sumaryczny koszt floty: 5001k metalu 1667k kryształu ??? deuteru za przelot
Żeby nie było za ten sam koszt można zbudować 1667 LM, tylko że taka ilość LM przez tą obronę przelatuje jak przez masło. Jeśli chcemy moonshota z samych LM to najlepiej mieć dużo(coś pod 200 jeśli są same) krążowników które je zniszczą. Dodatkow ciężej jest zamaskować wzrost liczby punktów we flocie o 1667 niż o 113(a fleeterzy regularnie na takich czekają).
Za moonshotami w wysokości 20% przemawia jeszcze matematyka: 5 shotów po 20% daje 67% szansy na moona podczas gdy 10 shotów po 10% lub 100 shotów po 1% daje 65%. Różnica może nie jest astronomiczna ale jest. Mniejsze shoty mogą mieć sens jeśli odbywają się na zasadzie bez strat dla obrońcy, tylko, że księżyce będą mniejsze więc RIP łatwiej je może zniszczyć w późniejszej fazie gry.
[Edit]
Kiedy chcemy moona?
Jak najszybciej! Powód jest prosty bez moona utrzymywanie floty jest stresujące ze wzgledu na falangę czujników. W końcu trafi się koleś który wyśle wam atak 3 sek. po powrocie. Posiadanie księżyca sprawi, zę wasza flota będzie niewidzialna dla falangi (jeśli latamy tylko z księżyca).
[/edit]

Podsumowując w mojej opinii moonshot z 111OW i 2 LM jest:
1)najtańszy
2)najłatwiejszy do przeprowadzenia (obrona do niego potrzebna jest mała i tania)
3) najłatwiejszy do ukrycia
4) Kiedy zbierasz Ow na moonshota to one mogą się zająć farmienie czy innymi rzeczami, LM jak gdzieś wyślesz to będą straty i czas wybudowania się przedłuża.
Czekam na konstruktywne komentarze pytania i wnioski.

Ostatnio edytowany przez Gallus (2011-12-12 11:50:20)

Offline

 

#2 2011-12-12 12:12:46

mun

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2011-11-29
Posty: 2
Punktów :   

Re: Moonshoty zasady itp.

Nic dodać nic ująć
OW i LMy najlepsze reszta statków kosztuje zbyt wiele krychy

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.enemy.pun.pl www.genelia-siddharth.pun.pl www.otekipa.pun.pl www.mistrzowie-magii.pun.pl www.zwe.pun.pl